Beginnen bij het begin...

commandos_www_img_0000_Layer 3

Ons proces


Investeren in branding is investeren in de toekomst van je bedrijf. Talent werkt namelijk liever voor een sterk merk en klanten gaan voor merken waar ze van houden. Als het merk goed staat, is het resultaat vanuit de marketingacties vele malen groter. We zeggen niet voor niets Branding Means Business. Maar hoe komt succesvolle branding tot stand? Effectieve marketing begint met een sterk merk. Commandos werkt met een helder proces waarbij we in drie stappen jouw merk helemaal op orde brengen. Geef uw merk een boost door de methodes van Commandos te hanteren.

We beginnen bij het begin, misschien wel de belangrijkste stap: het fundament van het merk. We doen marktonderzoek, gaan in gesprek met de klant en gebruiken commerciële en creatieve inzichten om het grote idee achter een merk effectief te definiëren.

Als de theoretische basis van het merk goed is neergezet, starten wij met de ontwikkeling van een complete visuele identiteit die de waarden van het merk belichaamt.

Marketing heeft succes omdat het merk goed staat. Succesvolle marketing draagt bij aan de toenemende kracht van het merk. Het is een positieve feedback loop die ervoor zorgt dat sterke merken zich onverstoorbaar en koersvast op een markt kunnen begeven.

workflow
Ons proces werkt ook voor jouw bedrijf
Commandos team in office

Let's create positive impact

Benieuwd naar voorbeelden uit de praktijk? Onze klanten vertellen graag wat het effect van branding is op hun business en hoe het is om te werken met Commandos.

Ons werk
Answers
Veelgestelde vragen
Ik ben momenteel klant bij een ander bureau, is het moeilijk om over te stappen?
Klanten worden hier soms door afgeschrikt, maar het is juist makkelijk om over te stappen en wij zijn goed in staat om dit proces te faciliteren.
Wat als delen van ons merk wél goed staan?
Ook als het gaat om rebranding beschikt Commandos over de nodige ervaring. Het audit onderdeel in de tweede stap van het branding proces is er nadrukkelijk voor om een goed beeld te krijgen van het merk in haar huidige vorm. Wat klopt er wel, wat klopt er niet en waar moeten we kritisch naar kijken als we en volgende stap willen maken met merk (en bedrijf)?
Wat kost (re)branding?
De vraag is niet wat het kost, maar wat het oplevert 😉 Een sterk merk moet zichzelf snel terugverdienen. Wij praten dus ook liever over een investering. De uiteindelijke waarde van jouw bedrijf is voor een groot deel afhankelijk van de waarde van jouw merk.
Wat krijg ik concreet als ik met Commandos samenwerk?
Bij een (re)branding denk je vaak aan een nieuwe visuele identiteit, maar dat is slechts een deel van de formule. De groei en het succes van onze klanten heeft de hoogste prioriteit. De merken die we bouwen moeten dus niet alleen kloppen, ze moeten ook echt wat opleveren in de zin van extra omzet, positieve energie en meer tevreden klanten.
Ik wil alleen een website, is branding echt zo belangrijk?
Natuurlijk kunnen we als creatief bureau alleen een website voor je bouwen, het is beter om naar het hele plaatje te kijken. Uit ervaring blijkt dat klanten van Commandos binnen korte tijd een enorme groei realiseren wanneer het belang van branding juist ingeschat wordt en het de aandacht krijgt die het verdient.