Reclamebureau Leiden

Commandos Team

Gun je merk méér dan een reclamebureau


Je merk moet opvallen. Maar met de gemiddeld 120.000 prikkels per dag die je ideale klant moet verwerken, is dat een behoorlijke opgave. Notificaties van social mediakanalen, reclames op tv en die verdomde kattenfilmpjes zorgen de hele dag door voor de nodige afleiding. Probeer dan maar eens een voet tussen de deur te krijgen en op te vallen. Je hebt zwaarder geschut nodig en bent daarom op zoek naar een reclamebureau in Leiden. We vertellen je op deze pagina wat een reclamebureau is en waarom jij je merk méér dan een reclamebureau moet gunnen.

Maak kennis met Commandos in Leiden.
Workflow - Commandos

Wat doet een reclamebureau?

Een marketing reclamebureau zorgt ervoor dat jouw verhaal onder de aandacht komt bij de juiste personen. Jij hebt een duidelijk verhaal en het is de taak van dit bureau om het verhaal op papier te zetten en het te verspreiden via een communicatiemiddel zoals tv, online video of advertenties. Een reclamebureau bepaalt samen met jou de strategie, ontwikkelt creatieve concepten, bepaalt welke mediums het beste bij de campagne passen en voert de campagne uit. Met als doel om je merk te promoten en de juiste doelgroep te bereiken. Toch zijn wij van mening dat jij jouw merk méér moet gunnen dan een reclamebureau.

Start vandaag nog!

Gun je merk méér dan een reclamebureau


Ben je ooit een tandarts tegengekomen die zonder diagnose een wortelkanaalbehandeling uitvoert? De kans is heel klein dat jij op de tandartsstoel gaat liggen, je klachten bespreekt met de tandarts en zelf concludeert dat je een dergelijke behandeling nodig hebt. De tandarts fronst even z’n wenkbrauwen, Googled je symptomen, is het eens met jouw conclusie en gaat met zwaar geschut en zonder morren in je mond aan de slag. 

We hoeven je natuurlijk niet te vertellen dat je in deze situatie direct de benen moet nemen.  Toch is dit (natuurlijk iets genuanceerder) vaak het probleem dat zich voordoet in de reclamewereld. Een organisatie heeft een idee, het reclamebureau doet onderzoek en komt met een voorstel om de reclamecampagne uit te voeren. Niets mis mee als het merk staat als een huis. Maar dát is precies waar het vaak misgaat: het fundament van het merk ontbreekt. En zonder duidelijke merkstrategie is het onmogelijk om optimaal succes te boeken met een reclamecampagne. Het gevolg? De klant van het reclamebureau die lacht als een boer met kiespijn bij het zien van de campagneresultaten.

branding means business
Commandos team in office

Verruil het reclamebureau in Leiden voor een brandingbureau

Heeft jouw merk een sterk fundament en duidelijke identiteit, dan kun je prima samenwerken met een creatief reclamebureau. Vanuit die basis kunnen namelijk ijzersterke campagnes ontwikkeld worden die de juiste snaar raken. 

Maar de kans is groot dat jouw merk dat nog niet zo scherp heeft. Logisch, want in de eerste ondernemersjaren ben je vooral bezig met een klantenkring opbouwen, je diensten helder krijgen en zorgen dat je de boel draaiende houdt. In de jaren daarna wordt het steeds belangrijk om wél daarmee bezig te zijn, maar door de beslommeringen van alledag – van brandjes blussen tot opschalen – schiet het er iedere keer bij in. Tot het moment dat je medewerkers eigenlijk niet precies weten waar je organisatie voor staat – en je potentiële klanten evenmin. 

Veel klanten komen bij een creatief reclamebureau terecht om te helpen bij een reclamecampagne. We helpen je daar met alle liefde mee: Brand Activation is één van onze pijlers. Maar ook de laatste pijler in het hele proces. Tijdens een kennismaking merken we vaak al snel dat de communicatieboodschap nog niet messcherp is geformuleerd, het fundament wankelt en bepaalde kaders van een merk nog niet zijn gesteld. Ons brandingbureau in Leiden helpt je daarbij: het fundament rotsvast maken, zodat de resultaten na afloop van de reclamecampagne als een huis staan.

Breng uw merk vandaag nog tot leven

In drie stappen je merk succesvol activeren

Brand Foundation

Het fundament van je merk moet staan als een huis. Alleen op die manier kun je je (reclame)boodschap optimaal communiceren en haal je het meeste resultaat uit je campagne.

In dit onderdeel bepalen we waar jouw bedrijf voor staat. Aan de hand van zelf ontwikkelde tools – waaronder vragenlijsten, een brand foundation workshop en het kiezen van de 4 unieke kernwaarden van je bedrijf – leggen we samen de basis.

Brand identity

Aan de hand van het fundament van je merk, werken we de brand identity uit. Een van de kernwaarden van je bedrijf is bijvoorbeeld duurzaamheid en dat wil je overbrengen naar je ideale klant. Van het logodesign tot de volledige communicatiestijl: wij zorgen ervoor dat jouw hele identiteit – bijvoorbeeld duurzaamheid – wordt uitgestraald in al je communicatieuitingen. Zodat je ideale klant zich kan (en wil) identificeren met jouw merk.

Staan bepaalde delen van jouw merk wel al sterk in hun schoenen? Dan kijken we kritisch naar wat er staat en wat er nog verbeterd kan worden. Zodat jouw merk verder professionaliseert.

Brand activation

Tijd om de spotlights voor je merk op te zoeken. Want de reden waarom je een creatief reclamebureau zocht is omdat je je merk in de etalage wilt zetten. Het enige verschil? Je doet het nu met een messcherpe positionering en ijzersterk merk, waardoor je communicatieboodschap wél de juiste snaar raakt.

Doordat jij precies weet waar je voor staat, wat jouw merk drijft en nu je je ideale klant in het vizier hebt, vuren we de reclameboodschap af op de juiste personen. Afhankelijk van jouw doel en doelgroep, kunnen onze specialisten je merk activeren met de volgende middelen:

  • Betaald verkeer (Advertenties in Google en op Social Media)
  • Organisch verkeer (SEO in Google en andere zoekmachines)
  • Beheer van sociale media
  • Online optimalisatie
Commandos team in office

Zet je merk op de kaart met Commandos

Kies je voor een creatief reclamebureau dat een gelikte campagne maakt, of kies je voor een bureau dat jouw merk activeert én de juiste snaar raakt bij je ideale klant? Gun je merk dat laatste. Je bent niet voor niets je merk gestart – klaar om een nieuwe standaard in de markt te hanteren, de wereld een stukje mooier te maken of omdat je een belangrijke kans zag. 

Met Commandos zet je je merk op de kaart en geef je je merk het ‘t podium dat het verdient. Wij zijn méér dan een creatief reclamebureau. Van strategie tot brand design en van web development tot merkactivatie: Commandos’ branding services zijn gericht op resultaat. Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Let’s talk

Maak kennis met onze specialisten
branding means business
Kies je voor Commandos, dan kies je voor:

Een bureau dat jouw merk voorop zet

Meer resultaat halen uit je reclamecampagnes

Specialisten die pas stoppen als jij helemaal tevreden bent

Een merk creëren dat helemaal aansluit op je bedrijfswaarden- en identiteit

Veelgestelde vragen over reclame bureaus

Wat doet een creatief reclamebureau?
Een creatief reclamebureau creëert en ontwikkelt reclamecampagnes en marketingmaterialen voor bedrijven en merken. Strategie, creativiteit en design worden gecombineerd om reclamecampagnes op te zetten. De werkzaamheden van een creatief reclamebureau zijn bijvoorbeeld het bedenken van concepten, ontwerpen van advertenties, produceren van content en het beheren van online en social media-campagnes. Het uiteindelijke doel is om de doelgroep te bereiken, de merkbekendheid te vergroten en de verkoop te stimuleren.
Wat is het verschil tussen een branding- en reclamebureau?
Net als een creatief reclamebureau, kan een brandingbureau óók helpen met de activatie van een merk. Doordat we al decennialang met uiteenlopende merken aan tafel zitten, zien we vaak dat het fundament van een merk nog niet optimaal is. Daardoor kun je je merk wel activeren, maar behaal je niet optimaal resultaat. Door eerst het fundament van je merk scherp te krijgen, ontwikkel je een boodschap die beter aansluit op de inhoud van je merk. En dat zie je terug in de resultaten. Aan de hand van drie fasen: brand foundation, brand identity en brand activation, zorgen we dat je met jouw boodschap de juiste snaar bij je ideale klant raakt.