Misschien sta je al aan de tekentafel, klaar om buiten de lijntjes te tekenen. Niet te snel! Want voordat je aan de slag gaat met het ontwerp van je verpakkingen, website-design of andere creatieve uiting, is het eerst belangrijk om de basis te leggen. Dat noemen we de brand foundation.
Hierin bepaal je waar je merk voor staat. Als persoon heb je bijvoorbeeld bepaalde kernwaarden: je doet wat je doet omdat je daadwerkelijk een verschil wil maken, duurzaamheid belangrijk vindt of waarde hecht aan vrijheid. Ook je merk heeft bepaalde kernwaarden – ook al ken je ze misschien nog niet. Maar het bestaansrecht van je merk, de reden waarom jij iedere dag opstaat om te doen wat je doet, heb je te danken aan die kernwaarden. In de brand foundation bepaal je deze kernwaarden.
Zo doen wij dat samen met jou:
- Jij en je collega’s vullen – los van elkaar – onze vragenlijsten in
- Je volgt onze brand foundation workshop zodat je scherp hebt wat branding is en hoe je de waarde van jouw merk ontdekt
- Samen definiëren we de belangrijkste 4 kernwaarden van jouw merk
- Aan de hand van 12 kernvragen gaan we je merk positioneren. Daaruit ontstaat de USP van jouw merk
- Op basis van de eerdere informatie creëren we de primaire en secundaire doelgroep; ook wel persona’s genoemd
- De toekomstvisie wordt uitgewerkt
- Je vertrekt met de brand foundation: een document met alle kernelementen en basiskeuzes op één A3. Alle puzzelstukjes vallen hiermee op hun plaats: ja, dit is MIJN merk!